torsdag 24 februari 2011

Livet är underbart! Fuck you, Livet!

Bomber och granater!
Vilken kyla!
Varenda cell i luftrör och lungor skriker efter en braskamin!

Hej, förresten! Läget?
Bra, eller?

***

Mötte ett väldigt taktiskt drivet Helsingborg igår.
Vann med 7-4.
Inte mycket att säga om det.
Dom hade en gameplan...

Stolt och glad att 3 femmor producerar, kul att dom yngre tar för sig. Dom äldre verkar gå lite i väntans tider.
Lite besk smak fick jag av att Örjan Skogström fick åka till akuten redan efter ett byte med hål i överläppen och en tand på fel ställe.
En olyckshändelse, helt klart men ändå surt...
Gott att Viktor tar steget ner från forwardsplatsen till backplatsen på ett utmärkt sätt..älskar flexibla spelare!

Det är spelarna som vinner matcher, coacher förlora dom!

Linus Nordgren, Kivilehto och Manner...dom kan spela innebandy dom!

Körde ett intervallpass direkt efter matchen med laget, som en sudden-death period...typ.
Vill här och nu understryka att detta på inget sätt ska tolkas som att jag ville trycka ner Helsingborg - visst, det blev kanske lite olyckligt att motståndarlaget väljer att köra lång nerjogg och nerstretch på planen under tiden.
Vi har ett stundande slutspel och vi måste ner för att komma upp starkare och snabbare och fräschare på andra sidan.
Och vi har inte all tid i världen...
Så, Helsingborg, och detta är viktigt att understryka, passet var planerat långt innan - det ska absolut inte uppfattas som att vi dissar er...
Respekt!
Nog om det!

***

I Iphonen just nu går Lundell, Thåström, Me and my army (Andreas Kleerups nya band), Oskar Linnros och Robyn varma - vilken jävla klassresa, Lundell till Robyn!

Att sitta i bilen på väg hem genom natten från Uppsala efter vinst och trycka på Lundells "Ut ur mörkret" på högsta volym och bara skrika med är...så töntigt, så amerikanskt filmaktigt men ändå så...underbart...
...så "Livet är underbart! Fuck you,-Livet!"...typ.

***

Kan bli en spännande sista omgång!
Linköping-Falun...

På något sätt så känns det inte som att innebandyn har utnyttjat läget riktigt. Det var länge sedan serien var så här jämn. Det kommer säkert att bli på mållinjen vilka 8 lag som går till slutspel.
Skickas det ut material till media om detta?
För vissa lag är det kniven på strupen i varje match. Det måste finnas massor med uppslag kring alla dessa matcher...
Viktiga placeringsmatcher går också av stapeln. Alla dessa matcher i matcherna, poängligor m.m.
Vad händer?
Vad gör föreningarna?
Vad gör förbundet angående detta?

***

Nä, nu ska jag ut på nätet och hitta en ledarskapsutbildning...
Det måste vara en kurs som är Rätt för mig och som hjälper mig på ett Mentalt plan där jag kan skaffa mig en bra Attityd till mitt ledarskap och min omgivning.
Ha ha vilket jävla ordbajseri...
Livet är underbart! Fuck you...!

Må gott!
Abrakadabra
/Lilla b

4 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka Brolle, har alltid gillat dina alster, du skriver bra..

    SvaraRadera
  2. Äntligen e du tbx käre bror! Som jag har väntat! Kör hårt! ; )

    SvaraRadera
  3. brolle vs RMA = Brolle vinner!

    SvaraRadera