onsdag 20 april 2011

Så... Mr Bult... tack för allt!

Till att börja med:
Det var inte Bult och co som jag och Kim Johansson diskuterade när vi kom fram till att Bitterheten är den svåraste "heten" att dölja.
Det finns andra i denna innebandyvärld som är bittra i, vad dom tror, hemlighet... som kejsarens nya kläder, typ.

Dessutom har jag en väldig förståelse över att WarbergsLigan är bittra.
Det skulle jag också vara. Och jag hade säkerligen varit exakt lika bitter även om vi hade förlorat i Sudden eller vid Ordinarie tid eller efter 8000 straffar.

Så...
Bult...
... du är en stor idrottsman, troligtvis en av dom största på din position.
Du har klarat av bedriften att vinna hela poängligan som back.
Kommer aldrig att hända igen, helt övertygad om det.

Mr Bult. En av dom stora
Kommer ihåg våra duster från förr, från Balrog vs NB87-tiden, alltid denna förbannade rappa tunga som fick ens huvud att svälla, som fick en ur balans.
Och den där jävla passningen mellan dina egna ben till Mr Bombastic (Nicho Wilbourn) i PP.
Då var du en Forward i världsklass, sedan blev du en back i universumsklass.
Dina bågar gick som i slowmotion men var ändå helt jävla omöjliga att täcka bort.

Det är enbart för att du gick till Warberg som jag hade en viss längtan att komma ner dit och spela ett par år till, att få chansen att göra ett par matcher tillsammans med dig - givetvis var detta en längtan jag hade i smyg. Skulle aldrig erkänna öppet att jag närde denna längtan... du hade blivit för kaxig helt enkelt.

Så...
Bult...
... även om det för stunden är tungt så ska du i lugn och ro sätta dig i gungstolen, tända pipan, dra in lite tung rök, sippa på en fin gammal tjärad whiskey och se tillbaka på en grym karriär.
Du är däruppe bland dom stora hjältarna.
Och visst kan även en motståndare som jag tycka att livet inte är rättvist när du inte får den där straffen, det där bokslutet... men vi skiter i det nu... istället njuter vi av fina tider från då.

Så...
Mr Bult...
... tack för allt.
Vi ses i framtiden...

Till sist...

... det var ett förbannat tjat och gnat om vår klädsel en fredagskväll nere i Malmö. Fokus, mina vänner, Fokus för fan!

*

... UNT (Uppsala Nya Tidning) är en ny bekantskap för mig denna säsong. Herregud vilken grym tidning! Den bästa jag läst och haft att göra med någonsin, överlägset... och troligtvis den bästa innebandytidningen i Sverige också.

*

... äntligen är solen, värmen och dammet här. Som jag har längtat!

Plura-Kulan är på ingång
*

... Stig-Helmer-Kulan eller Lilla b som jag börjat kalla min mage har nu gått in i en ny fas. Tycker mig se ett embryo till en Plura-Kula nuförtiden...

I harmoni
//Lilla b

1 kommentar:

  1. Jay-Jay Johansson20 april 2011 kl. 14:01

    Ingen skräll med utdrag ur favvoboken Doktor Glas..gillas SKARPT!!:)

    SvaraRadera