tisdag 5 april 2011

Stora, Starka Vreta i Big Fucking Final!

Så... Final! 
Big fucking Final!
Ja, jag vet, man ska vara ödmjuk i stora stunder... men... låt mig få njuta en dag eller två.

En del av oss har varit pojkar i början av säsongen.
Vi var män igår, vi har varit män hela slutspelet.
Män tar ansvar.
Män sätter stolthet i sitt hantverk.
Män står upp när det blåser.
Män är framåtlutande inte bakåtlutande.
Män har ryggrad...

Jag är stolt över Storvretas Män...

***

Vilket grymt år han har haft, Mika Kohonen.
För ganska precis ett år sedan SM-guld, sedan EC-guld, sedan VM-Guld och snart...
Det kommer nog aldrig upprepas, att en spelare varit med i samtliga stora finaler under ett och samma år och samtidigt varit en av huvudaktörerna i just samtliga...

... det är bara Mika själv som kan upprepa en sådan bedrift.

Men... att det bara är Mika (och inte Storvreta) som har gått till final är ett hån mot sig själv som bloggare och egentligen bara värt att gå och gömma sig för.
Blir trött på denna okunnighet för hela konceptet "Stora, Starka Vreta"!

***

Har alltid funderat över det här med att Pixbo sjunger sitt: "Göteborg, Göteborg, Göteborg..." ständigt och jämt, dom har så länge jag kan minnas gjort det... det har hänt att jag önskat vara en fluga på väggen i deras omklädningsrum - att få se vuxna män sitta i en, typ, lägereldsring och skriker för fulla halsar... det måste bara se för komiskt ut.

Det blir ännu mer komiskt när man någon gång säger "Pixbo från Göteborg" och då blir rättad med kommentarer, typ; att vi (Pixbo) kommer faktiskt inte alls från Göteborg, vi kommer från Mölnlycke... så det så!

Har förstått att Pixbo tycker att dom inte kommit upp på sin nivå under denna semifinalserie, må så vara, jag tycker ändå att det var vi som styrde matcherna dit vi ville - det svåra med lag som Pixbo som tycker om och är duktiga på att skjuta är att ett skott kan alltid trilla in. Det gäller att vara på tå konstant.

***

Viktor "Den tvåhövdade Draken" Klintsten
Viktor Klintsten... just nu finns det ingen bättre på hans position.
Hans stil tillhör en av dom attraktivaste stilarna i serien, i världen. Att i alla lägen attackera boll och avslutare krävs stort mod och kanske ett visst mått av galenskap.
Viktor är verkligen en Tvåhövdad Drake i kassen.
Viktor har varit vår MVP under detta slutspel... helt klart!

Till sist...

... är det inga smarta uttalanden om sin gamla klubb, Storvreta... 

*

... så har Falun slagläge. Vet inte varför men det känns så för mig.

*

... så gillar jag Fasths, Vesterlunds och Skoglunds skådespelartalanger. Oscarsvarning helt klart!

*

... så ler jag och njuter åt att Hayo går bra och dessutom gör alla 4(!) målen i en semifinal. Han är grym!

*

... sådana bittra uttalanden kan få ätas upp rätt kvickt!


*


... tycker jag det har varit svårt med olika domarpar i varje match i semifinalserien.

*

... välkomnar jag en gammal vän till SSL. Mika Packalén har en tuff nöt att knäcka men ska någon klara det så är det han...

I stolthet
// Lilla b

1 kommentar:

  1. Klantigt av mig! Det där om lag Kohonen.
    Kommentar på min blogg. Peace! /Ingrid i Umeå

    SvaraRadera