fredag 1 april 2011

Förbundskaptenerna - Grottbjörnens folk

Det snöar... vaafan... DET SNÖAR!
... och det är inget dåligt aprilskämt!
Det börjar bli förbannat deprimerande nu.

Jag bor på en gata i Falun som verkligen går i ide när snön kommer. Visserligen är det ungar som är ute och leker då och då, men ungar av idag är inte som ungar var igår. När man själv var liten blev man bokstavligen utsparkad på dagarna för att leka. Nu är det tvspelens värld som gäller.

Å andra sidan så hörde jag någon sorts hjärnexpert berätta att Tv- och dataspel inte alls är negativt för ett barns utveckling, snarare tvärtom, man har gjort vetenskapliga undersökningar och inte hittat något skadligt i att spela spel - tvärtom så såg man, enligt hjärnexperten, att problemlösningar av olika slag och annat gjorde gott för barnens utveckling.
Jag är dock något tveksam till hur utecklingen av ett barns motorik kan stärkas av dataspel...
Nåja, nog om detta sidospår.

I alla fall... min gata, det är verkligen "min gata", ligger som sagt i ide så länge snön ligger på marken. Och det är sällan som man ser till sina grannar (vilket i vissa fall är underbart för några (någon) av grannarna vill man inte se alltför ofta). Men när värmen kommer och snön försvinner börjar det röra sig lite överallt på gatan... livet kommer tillbaka, typ.

***

Jag har drabbats av "slutspelsmage".
Förr innebar det att det flög omkring fjärilar i magen konstant under ett helt slutspel - nuförtiden är det något odefinierbart som ringlar omkring där nere och "det" gör mig allmänt illamående och synnerligen smågrinig.

***

Att spela en slutspelsmatch klockan 21:00 på en fredagskväll, som Falun vs Warberg ska göra, kanske är framtid på något sätt.
Synd bara om ungarna som vill se sina hjältar i aktion...men som inte får vara uppe så länge för mamma och pappa.

***

Jag tycker att hela förbundskaptenfrågan luktar illa. Att det blev Vaara har jag ingenting att säga om - han blir säkert perfekt - men som vanligt så knuffas tjejerna in i städskrubben... där många "gubbar" tycker att dom hör hemma - så 30-tal, så unket...

Varför är inte allt klart när man tar bort Göransson?
Varför tar man bort fokus på damerna, det lilla fokus som finns, med att göra så här?

Det känns så oförberett, det ska vridas och vändas i media ett par varv för att man vill se åt vilket håll vindarna blåser åt först och sedan vågar man ta beslut om vem som ska bli ersättare.

Så grötigt... så tabloidmässigt på något sätt.
Så märkligt.

Nu ska tre stora män från dåtiden ta över svenska herrinnebandyns flaggskepp(?).
Tre stycken Homo sapiens från förr skall leda den svenska neandertalarinnebandyn in i framtiden.
Ska bli intressant att se nytänkandet av denna konstellation, dessa Grottbjörnens folk...
Lycka till!

***

Pengar är bara pengar. Det är respektlösheten som gör ont!

***

Dags för resa mot GBG.
Jag lever i Möjligheternas underbara värld - det är bara att ta för sig!

I retrospekt
//Lilla b

Ps. Tror på 1-1 i den andra semifinalen ikväll... Ds

2 kommentarer:

  1. 1-1 och IBF vinner i sudden!? Den köper vi Brolle! Lycka till! /R Hedlund

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat! Nu är det bära å slå i spiken så syns vi i Sthlm

    SvaraRadera