torsdag 8 april 2010

Hockey is the Shit!

"Klockan slår, klockan slår, 
Djurgården gjorde mål, 
Oh va det är skönt att se 
Djurgården göra mål"

Kan inte låta bli...jämföra liksom - Innebandy vs Hockey.
Det pågår semifinaler i dom båda idrotterna. Dom fyra bästa lagen gör upp i respektive sport.
Visst känns det som att innebandyn har dött en smula?!
Det skrivs knappt något...det är, typ, hundra år mellan matcherna...hettan svalnar...intensiteten stryps...
Det går inte att ljuga - hockeyn är överlägsen.
Man har ju, från innebandyns håll, tyckt att man närmar sig dom stora idrotterna. Tycker inte att det stämmer längre. Profilerna pensioneras, tränarprofiler slutar och klyschan - "innebandy är roligare att spela själv än att titta på" tycks stämma mer och mer.
Förbundet? Vad gör förbundet ur marknadsföringssynpunkt?
Förbundet känns döda, och det är väl så...att ett dött ledarskap kväver det som finns under.

Men va fan ska jag bry mig för?
Hockey is the shit! Liksom...
...och det är grymt att min gode vän Falk fortfarande håller!

Just nu står det 5-1 till Växjö mot Leksand...pengar slängda i Siljan hade gjort mer nytta...varför inte ta och satsa lite på talanger istället för avdankade...Nu får dom fan skämmas!

Falun värvar friskt - det är bara att gratulera dalapubliken (mig själv, typ). Jag tar av mig hatten för sportchef Bäcks arbete.
Är lite bekymrad över balansen i laget, dock.
Hoppas jag har fel men offensiven var inget problem under säsongen som gick...defensiven var det. Och alla nyförvärven hittills, med ett litet undantag på Jack Kvist som har ett huvud för det defensiva arbetet, är väldigt offensiva spelare. Man tappar dessutom Henrik Olsson vilket, helt klart, hamnar på det defensiva minuskontot.
Förhoppningsvis hittar Lundmark spelare som är villiga att ta dom defensiva rollerna och ger dom ordentligt med cred och uppmärksamhet.
Vad händer med Faluns egna talanger? Linus, Frasse, Apel och Huset?
Vad händer med dom gamla rävarna?

...undrar om man ska dra på sig dojjerna - täcka några skott ska man väl lyckas med.

Stort Vreta! Mina önskningar gick in...Unnar mina vänner detta, unnar Forsman och co detta

I övrigt...
...ligger jag i hårdträning för Viking Line Cup. Nu jävlar!

På återseende!
//Brolle

2 kommentarer:

  1. Känns som truppen är relativt spikad nu.
    Problemet är väl egentligen vem som petas !?
    Tänkbara kedjor:
    1: Mattsson - Carlström - Helgesson
    Björk - Asp/Larsson

    2: Enström - Adriansson - Lundmark
    Kvist - Carlgren/Garcar

    3: Malmström - Hajo - Norell

    Skog 4:e HF ? Nisse slutar alt. 4:e C ?
    Känns väldigt ovisst!

    SvaraRadera
  2. Brolle! Du känner inte mig men jag känner dig. Nej då - skojar bara. Jag jobbar med din underbara fru. Har precis börjat blogga. Jag vill ha samma besöksräknare som dig. Kan du ge en förvirrad bloggare en hjälpande hand? Hälsa hem så hjärtligt mycket.

    SvaraRadera