tisdag 13 april 2010

...inte värdigt Gillek

Var med på träningen igår...kan väl säga som så: ett par veckors träning och jag är ikapp...behöver en klubbsponsor bara...har ni känt på dagens innebandyklubbor?! Dom väger ju för fan mindre än luft!

Täby...ojoj Täby! Grattis som fan! Grattis Binge...du har min röst i årets...

I det här läget skulle jag mycket väl kunna skriva ett par väl valda om denna herres prestation (eller ickeprestation rättare sagt) när det gällde som mest... men det är för lätt liksom.
Dock har jag väldigt svårt för detta - att efter ha slagit ut sin motståndare liksom fortsätta, ställa sig och sparka och spotta på den liggande motståndaren. Det är inte värdigt en landslagsspelare, det är inte värdigt en AIK-spelare...inte värdigt Gillek.
Men det verkar vara något som går igen i hela samhället - från dessa enkla lekar som kallas innebandymatcher till våldet på gatan...den redan slagna ska slås ännu mer.
Tragiskt!

Får kanske återkomma senare ikväll för nu ska jag baka sågladbollar...

På återseende!
//Brolle

2 kommentarer:

  1. Tja Brolle !

    Kanon blogg !
    Har hittat till din sida via en annan blogg och följt Dig nu sen matchserien mot AIK.

    Har själv två söner som jag flitigt följer på innebandy arenorna och kan relatera mycket av det du skriver ner i åldrarna. Det är inte bara på elitnivå som det händer saker:-)


    Fortsätter att följa din blogg med STOR entusiasm.

    Mvh
    Anonym(denna gång)

    SvaraRadera
  2. Be din fru gå in på min blogg - hon kommer att få sig ett gott skratt.

    SvaraRadera