söndag 11 april 2010

Jag e fan inte Bitter!

Så...Gnaget tillbaka i elitserien i hockey igen!
Grattis!
Välkomna tillbaka! Ni har varit saknade...
Grattis till ordförande Peter Mellqvist - tänk att han var med runt Balrog någon gång i början på nittiotalet, häftigt!

Inte så mycket grattis till innebandyn...var det svårt att få fokus på innebandyn tidigare så är det mycket svårare att få det nu med stockholmslagens - DIF´s SM-Final och AIK´s kvalificering - succeér.
Som jag skrev tidigare: Hockeys is the Shit!

Tänkte på en sak...
...när jag tänker på AIK i hockey och fotboll så heter dom Gnaget.
Men när jag tänker på AIK i innebandy så har jag väldigt svårt att kalla dom för Gnaget...får liksom inte ihop det då...märkligt!?
Sedan...om det är bra eller dåligt vet jag ej...tycker bara att attributet "Gnaget" känns...mer på något sätt.

Åh, vilken underbar dag det varit! Ute hela dagen, frisk luft i lungorna och en kopp java i solen...fins inget bättre än en kopp java i vårsolen...eller...vänta, förresten - en kall öl i vårsolen är överlägsen men sen...sedan kommer javan...helt klart!

Det var inte så mycket att snacka om igår mellan AIK och Täby, om jag förstått saken rätt...känslan är AIK nu...dom verkar vara lite bättre på det berömda TV-golvet.
Förresten...
...var det inte en väldigt intressant matchdag och matchtid senast - klockan 19.00 på en Lördagskväll!?
Undrar om det hade med det redan nämnda golvet att göra? Hade matchen spelats på Fredagen som är den normala slutspelsdagen hade det antagligen varit Tv-match...eller?

Jag vill också vara med i "Mauro och Pluras Kök"!
Loving it!

Tydligen har jag varit bitter på denna blogg...!...? 
Förstår ingenting - jag är bara glad över utvecklingen som sker. Jag såg mig själv som en del av framgången och processen.
Dessutom var jag glad över att man kunde ta sig ur på ett hyfsat smidigt och schysst sätt som vänner...men så var tydligen inte fallet.
Jag ville bara pränta ned olika svagheter OCH styrkor som kan finnas eller som kan uppstå...
Men ok! Jag ska nog skita i att bry mig...
Blir jävligt sårad, dock, när jag får höra denna ryktesspridningen bakom min rygg...av människor man arbetat med och stått upp för...Förbannat trist!
Jag e fan inte Bitter!

Fick den i facet häromkvällen när jag, nybadad, skrubbad och parfymerad med Beckhams deo under armarna, skulle läsa saga för lillasyster:
- Pappa.
- Ja.
- Pappa, varför luktar du sopor? säger hon samtidigt som hon med lite äcklad min sniffar med rynkad näsa.
- Ehh? Sopor? Tycker du att pappa luktar sopor?
- Ja...men det gör inget, du får läsa saga för mig ändå.
- Eh, ok, eh, tack?!
Ärlighet när den är som bäst...Älskar det!

Det här slutade vi i Balrog med någon gång på nittiotalet...

I övrigt...
...var det en fin dikt som poeten från Bagis knåpat ihop...
verkligen fin!

På återseende!
//Brottman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar