torsdag 31 mars 2011

Falun - ingen skräll!

1-0... inget mer än... 1-0 
Det var en trög match från alla tänkbara vinklar och vrår. Nio dagars spelledigt gjorde sig mer än väl påmind i diverse bollstrul och något sena tankar och ben.
Men, men, vi fick med oss segern i den viktiga första matchen. Och eftersom vi långt ifrån var nöjda med vår insats så känns det skönt att vinna och titta framåt.

***

Det är inte en sådan ruggig skräll som alla vill få det till att Falun går bra.
Dom har gjort ett gäng slutspel i rad nu och för varje slutspel har det tagits nya steg, nya erfarenheter har gjorts och för varje år har det blivit hårdare och hårdare att slå ut Laget från dalarna....
Mitt framför våra ögon har pojkarna blivit män... och ingen tycks ha märkt detta!

***

Jag undrar... jag undrar... om pengarna som fortfarande, efter över ett år, fattas mig har gått åt till att köpa in någon spelare. Om det är så, kan man då säga att jag äger andelar i någon spelare?
Hm... då kanske jag äger en del av Johannes Larsson...eller, varför inte en liten bit av Rasmus Enström
Märkliga tanke...

Det är väl klart att man får en "god" ekonomi om man inte betalar ut ersättningar... om det bara kommer in stålars men inga går ut.

Äh, va fan!
Bjud killarna på en schysst middag efter säsongen för kulorna - det skulle göra mig glad igen!
Om pengarna finns kvar vill säga!

***

Det finns innebandy och sedan finns det daminnebandy - dessa två skall inte blandas ihop, framförallt inte i en och samma tv-sändning... det förstör bara för båda två!

***

På lördag kommer tydligen "Mini-me" lära sig cykla.
Tänk att livet är så lätt egentligen.
Man bestämmer sig bara...

I en viss beskhet
//Lilla b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar