fredag 12 februari 2010

E.T's hela bunten

Korpen sitter i tallen och spanar, spionerar...smyger.
Hade inte haft så mycket erfarenheter av korpar innan vi flyttade hit.
Nu...träffas vi varje dag.
En underbar fågel...helt klart från en annan planet...en E.T.

"Hurt" med good old Cash (r.i.p) rullar på min Spotify...vilken människa...vilket öde.

Träning igår...gick sådär...många borta - sjuka och jobb.
Skönt att se en del som verkar vara på rätt väg...
Vi går in i en NHL-period - 3 matcher på sex dagar...3 mycket svåra matcher.

Tänkte på Rasmus...Enström...när vi skulle försöka värva honom.
Han var här på besök...man ville att jag skulle prata med honom...har väl aldrig gillat det där...värvningspratet...det blir så krystat...så konstlat.
I alla fall...
...jag sa till honom att jag inte är intresserad av få hit dom stora färdiga stjärnorna, att jag ville vara med och skapa nästa generations stjärnor.
Han är snart där...
Det finns potential i många av våra spelare...för nästa generations stjärnor. Helt klart!
Är tacksam över att ha fått vara med på en liten bit av deras resor...verkligen E.T's hela bunten.

Rune Engström...E.T...?

För övrigt...
...är man ett topplag ska man fan i mig också se till att bjuda upp medialt också. Innebandyn håller på att dö ut med dessa topplag...
Det borde vara lag på att:
  • i AIK får bara Fischerström intervjuas, ingen annan. Jag vill inte se en KJ som verkar tro att han är den viktigaste människan på jorden...
  • i Storvreta - intervjua Öhman, Forsman eller Mika. Holtz är en bubblare, han kan nog få till det ibland.
  • i Täby - är det Sundbom eller Hyvärinen som gäller.
  • och i Warberg...eh...Wilhelmsson.
Dessa lag är grymt bra på innebandy (bland dom bästa genom tiderna) men oftast oerhört tråkiga att lyssna på...

På återseende!
//Brolle




5 kommentarer:

  1. Äntligen en vettig blogg som man kan följa :), ser fram emot följande alster ;)....

    SvaraRadera
  2. hej på dig... och fler ET:s.... akta dig för korpen, det är en slug fågel..../ capello

    SvaraRadera
  3. Varmt välkommen till bloggsfären, inte en dag för tidigt. Vågar du ta ut svängarna? Du behövs...

    SvaraRadera
  4. Korpen flyger!

    Kul med lite välskriven prosa. Jag har också funderat lite på en blogg...men det är för tidigt. Jag börjar när alla andra slutar. Funderar på att kapa din blogg på väg ner till HBG och lista de 10 bästa innebandyspelarna jag spelat med. Du är gjuten. Precis som jag vore gjuten på din lista. Nej föresten jag skiter i listan.
    keep up the good work!/Thord Grip aka. Z.

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka till Bloggvärlden, har saknat dina alster sedan du slutade att skriva "brolles betänkligheter".

    SvaraRadera