torsdag 25 februari 2010

Kan nån kan Kanada


Kan nån kan
Kanada!
Herregud vilken urladdning!
Tänk om...tänk om ett svenskt lag (typ, IBF Faluns herrlag) skulle kunna mobilisera samma krafter.
Här snackar vi proffs uti fingerspetsarna...
Har mött kanadensare, det är fascinerande...det är hjärta hela vägen.
Att se en sådan stjärna som Crosby gå in i första bytet och smälla på i hörnen är stort. Han är "the Kid", "the next one"...han visade vägen direkt.

Kan nån kan Kangas...vi bråkade idag...han är för dryg just nu. Det ska nosas, kissas, skvättas, rullas i snön, köra huvudet ner i snön...det tar tid, förbannat lång tid.
Och jag ser det på honom, när han tittar på mig med ett smajl och "jag skiter väl i om du fryser för jag har päls!"-attityden.
Man blir lack, helt enkelt...något måste göras...man måste stämma i bäcken, så att säga.
Så han fick gå "fot" resten av promenaden...
Ibland brottas vi - jag skitförbannad, Kangas asglad...en gång bet jag honom på nosen...han har aldrig bitit mig i syfte att skada

Henrik Lundqvist är förbannat bra...men jag har ohyggligt svårt med det moderna målvaktsspelet...det är inte vackert alls.
Det är synd Martin Brodeur inte spelat så pass bra att han är nummer ett i Kanada. Han är en mer klassisk målvakt...snyggt! En favorit, helt klart.

...i Björkängshallen var jag kung.
Och jag släppte absolut inte in hattrick av en spelare som inte kunde offsideregeln ens i A-juniorsåldern.
Peter "Ludde" Lundin var en fiskare och kunde bara skjuta "spetsare", så att ni vet.


Här är kärlek
Det är så här hon ser ut, kärleken
Hon är så självklar
men ändå så oklar
Så fin
ändå så brutal
Här är hon, kärleken

För övrigt...
...så gråter jag alltid när jag tittar på "Lilla huset på prärien".

På återseende!
//Brolle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar