tisdag 16 februari 2010

NHL-rinkar i innebandyn...nu!

Skepp ohoj, kamrater!

Jag kom att tänka på det nu under den första perioden av USA-Schweiz:
Jag gjorde ett år i Varberg, ett underbart år...det jag tänkte på var att det spelades några underbart roliga matcher under detta år i Varberg.
Lejonkulan...den kallades så...sporthallen i Varberg på den tiden, dom spelar inte där längre.
Den var egentligen för liten...det spelades matcher där under dispens...
Det var trångt...det var hett...det var en jävligt teknisk innebandy med mycket situationer, mycket målchanser...det var intensivt.
Det var en förbannat rolig innebandy.
Man kunde kliva på lite hårdare...alltså vara lite offensivare i tanken.
Apropå debatten om NHL-rinkar inom svensk hockey...
Man kanske ska starta en liknande debatt inom innebandy...

Gillar Kane i USA - självklart från favoritlaget Chicago Blackhawks.

Björn Ferry - coolt!
Christer Ulfbåge...i falsett...not coolt?

Gå in på Svt´s OS-sajt och kolla in "Uppvärmningen" om ni har tid nån gång...Johan Ejeborgs immitationer är guld...hela formatet är skönt och avslappnat.

Jag tror att jag gillar punkter...

Umeå borta imorgon. Tufft blir det men tre poäng skall tas. Har inte förlorat det här året...vill så gärna sluta snyggt...
Dom är luriga, Umeå...

Sorry...men stundet-VM...nä...det känns ingenting.

Det är gott att leva...när man är kär. Kyss!

"Det är skönt att bli gammal. Att vara ung var för djävligt." Hjalmar Söderberg

För övrigt...
Kan jag meddela Kangas ska till veterinären igen på Torsdag. Han har ett rörelsemönster som en 14 åring...han är inte tre än.
Var där för en vecka sedan...3000 spänn.

På återseende!
//Brolle

1 kommentar: