torsdag 18 februari 2010

Om att blindskita sig igenom en match

Han sitter där igen...korpen i tallen.
Ett omen...olycksfågeln...svart som natten...måste ge honom ett namn.
Tyko Gabriel Glas...kanske...eller...varför inte Jihde?

Bomber och granater!

Jag är mållös...ordlös...planlös...brukslös...orkeslös
Maken till alibispel var det länge sedan jag såg i en sådan viktig match.
Allmänhetens åkning.
Det var anarki i vårt försvarsspel.
Umeå hade två, tre...till och med fyra motorvägar rätt igenom vår försvarszon...

Anfallsspelet...?

Inom byggbranschen finns det ett fenomen som heter "att blindskita". Ofta ett fenomen som lärlingar och yngre eller bakfulla använder sig av.
Helt enkelt så går man på toaletten och sätter sig och sover en halvtimme eller så...och således så bidrar man inte till ackordet.
Kan lätt påstå att det var många som blindsket igår...

Jag tycker inte om att förlora, hatar det!
...men...man kan förlora...och...man kan förlora - det finns grader i helvetet!

Jag kommer från en idrottskultur där man tar sitt ansvar, där man först och främst ser till att göra sitt jobb, sin uppgift...där man alltid ger 100% och ser till att bidra.
Sedan kan man, om man anser att det gagnar laget och spelet, påpeka fel och misstag av medspelare, ledare, domare och motspelare.
Och det är en jävla skillnad på att "ryta i" och att gnälla...

Jag har alltid tävlat med mig själv men också mot andra i mitt lag...exempelvis i Balrog (orginalet) så spelade oftast jag och Peter "Ludde" Lundin ihop i en femma och Conny Svensson och Christian Hellström tillsammans i en annan.
Det var laget som gällde i första hand men sedan kom femmans prestation...vi skulle alltid vara bättre än deras femma, vare sig det handlade om träningar eller matcher.
Gjorde dom mål skulle vi göra två osv. Detta gjorde att vi sporrade varandra - det var grymma tvåmål på träningarna och som man tränar så spelar man...

Antingen kan vi kalla det tur eller så kan vi kalla det otur...med resultaten i övriga matcherna
Tur för att det blev status quo i tabellen
Otur för att om vi vunnit vår match så hade slutspelsplatsen varit så gott som klar...

Nä...nu trycker vi på "deleteknappen" och raderar denna match - man kan inte göra något åt historien.

Västerås...Grymt! Hatten av!

Johnossi - What's the point...är underbar idag!

Det är märkligt. Idag är det tänkt att vi (jag och Kangas) ska till veterinären...vad händer? Har nog inte sett honom röra sig så graciöst och vara så pigg sedan nån gång i början av sommaren.

Helt ärligt, så är jag väldigt tveksam till om jag skulle resa mig om jag åkt på samma resa som Anja...

För övrigt...
...Jihde...nja...har nog sett en hel del matcher med dina topplag som mer liknat en toppmatch i division 2 än något annat och således gjort vår idrott en björntjänst när topplag inte lever upp till förväntningarna bättre.
Du gör det, som vanligt, lätt för dig själv när du skriver dina texter...

På återseende
//Brolle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar