fredag 18 mars 2011

Den mentala (o)hälsan...

Varför får man aldrig vara helt 100% nöjd med tillvaron. Det ska alltid vara något som likt en sticka i fingret ska ta bort några procent från den mentala hälsan.

För mig handlar det nu om en öm svanskota, troligtvis en liten hjärnskakning och en axel som inte vill fungera som den ska... så typiskt, så förbannat typiskt.

Alla som håller på med idrott på en hyfsat hög nivå (även på lägre nivåer också kanske) vet att man mår som man presterar och man presterar som man mår.
Alltså: vinner man mår man bra och viceversa.

Så... efter att ha gjort en helt ok och gedigen första match i kvartsfinalserien satte jag mig glad i hågen i bilen och körde dom drygt två timmarna hem till Falun.
Väl framme vid kl. 00:30 kliver jag med ett det-är-gott-att-leva-humör ut ur bilen...
... den smärtan, den smärtan som man upplever när man, efter en ordentlig volt, slagit i svanskotan, axeln och bakhuvudet är ingen smärta som jag önskar min värste fiende - just nu Täby. Och i den stunden, dom där onda sekundrarna strax efter fallet på den förbannade glansisen som uppstått på vår garageuppfart efter att plusgrader på dagen snabbt omvandlats till minusgrader på kvällen... ja... i det ögonblicket känns en kula i nacken som ett riktigt bra val.
Kim Johansson
Det gör ont... fantastiskt ont...
... både mentalt och fysiskt.

***

Till sist...

... är det bubbelbad som gäller för Kim Johansson nu! Grym...

*


... ibland, rätt så ofta på senare tid, undrar jag hur det står till med just den mentala hälsan hos en del bloggare. Jag kan bli uppriktigt orolig...

*


Jag vet, jag tyckte det var humor med Gaddafi förut men nu är det inte roligt längre - bort med honom!

*

... känner jag mig tvungen att poängtera att det inte var Hagert som jag var kritisk mot i föregående bloggalster - det var rekrytering jag dissade som gjort att det inte funnits några andra alternativ till kaptensbindeln...

*

... hajade jag faktiskt till redan när uttalandet från Gunnarzon kom angående vår kvartsfinalserie.
Citatet var ungefär: "Det är skönt att ett av lagen Storvreta och Täby är borta innan semifinalerna..."
Avd: äh, vi hoppar väl över kvartsfinalerna, va?

*

... å andra sidan oroar jag mig även för en del spelares och coachers mentala (o)hälsa också. Det är något som inte stämmer, något är väldigt, väldigt sjukt... i Sverige.


*

... undrar jag om det inte är tsunamins fel för att det vräker ner snö just nu? Ja, varför inte...?

*

... ikväll blir till att titta på Falun-AIK, 2:5. Gissa vilka jag håller på...

I mänsklighetens namn
// Lilla b

4 kommentarer:

  1. Vid din ålder borde du väl ha broddar på skorna?

    Krya på dig!!

    /CopyCat

    SvaraRadera
  2. Sant...jag är inte purfärsk längre
    Tack

    SvaraRadera
  3. Att AIK har problem med nerverna gick inte att ta miste på när jag såg match nummer ett i Solnahallen. Det var som om dem behövde en uppdatering om vad fan dem skulle göra, vinna. Gunnarzon var den enda som verkade förstå vad som var på väg att hända.Falun visade vad lagidrott handlade om och var fantastiska att skåda med sin inställning och offervilja.

    Känner att min tidigare kommentar angående Gaddafi och inredningsböcker inte längre är ok.

    Vart nu världen är på väg det vet nog ingen, men om vi fortsätter rubba Moder Jords livscykel så kommer hon fortsätta protestera. Tänker på tsunamis osv, imorgon blir det att demonstrera mot kärnkraften.
    Vår generation(även om jag nu är ca 15 år yngre än dig) kan påverka hur det ser ut för våra barn om(när?) en naturkatastrof drabbar Sverige. Och ja jag vet att Gudrun osv har besökt oss.
    Kohonen var helt jävla magisk igår, fantastisk!
    Fortsätt leverera och varför i helvete klippte du dig?
    Peace

    SvaraRadera
  4. Bebben -> Mika är kung, Gaddafi är okung. Min sambo var inte nöjd så hon klippte först marsvinen och sedan mig - same, same liksom

    SvaraRadera