fredag 4 mars 2011

Förbundskaptenerna - Näe...det pirrar ingenstans

Vi möter AIK imorgon... ska jag eller ska jag inte?
Ska jag skriva något om Honom?
Näää... för enkelt, skiter i det!
Man vet ju aldrig var det kan sluta.
Sist jag skrev om Honom så hamnade han i landslaget och slutligen vaktade han Sveriges mål i VM-finalen (kanske inte med den äran, minst 2 mål var hans men ändå.)
Japp... jag tar åt mig credd för att ha pressat Honom till sitt yttersta...

***

Om jag ska vara helt ärlig så känns namnen som nämns i förbundskaptenspratet inte... näe... det pirrar ingenstans.
Missförstå mig rätt nu!
Några av dom har jag stor respekt för.
Nästan alla, bara nästan, skulle göra ett bra, gediget arbete - rätt svenskt, rätt mys-pys, rätt så landet-lagom-aktigt... men inga av dom skulle, på ett Mourinho-vis, lyfta landslaget nämnvärt.

Men om jag skulle välja så skulle jag ta dom som åtminstone kan snudda vid detta lyft - det handlar om ett hyfsat delat ledarskap mellan Packalén och, för att det måste finnas minst en AIKare i Sveriges ledarstab - det står i naturlagarna - Gunnarzon (måste bara fråga nästa gång jag träffar Micke hur det egentligen är med denna dansbandsflirt i hans efternamn).
Dessa två herrar ska, tillsammans med en mediestark generalmanager, typ, ta guld, jämt... ingen tvekan...

Hur banbrytande och revolutionerande dessa människors innebandy skulle vara är dock osäkert - dom har ju trotsallt varit med på banan i många, många år och det kan lätt bli att man trampar i samma fotspår...

Kan säkerligen ha fel, gud vet att jag har det... ofta - enligt "mini-me" så har jag det jämt.

... å andra sidan: hur mycket kan man chocka världen med sin innebandyfilosofi, hur mycket kan man revolutionera?

... å tredje sidan: så är det bara jag (the true golden one!) som kan ta landslaget över och bortom dom dimhöljda bergen!

... å fjärde sidan: hur mycket ska ett förbundskaptenspar få det att pirra i mig, egentligen?

***

En idiot på resa. Roligt... Titta!

***

En checklista:
Topp 4:a - check!
Resan bokad - check!
Ny bil - ocheck!
Träna bort "Lilla b" (min mage, typ) - ocheck!

***

Den kommer till mig ibland, den där känslan som frambringar det där pirret.
Det kan handla om en lukt, ett ögonblick eller att solen ligger mot asfalten på ett speciellt sätt. Det snurrar till i huvudet och plötsligt så har man färdats ca 25år tillbaka i tiden.
Och väl där så kanske man sitter på sin cykel på väg med den högsta fart man kan komma upp i till någon av dom allra första famlande kärlekarna. En sommarlovsmorgon, solen värmer fint mot huden men så fort man kommer in i skuggan blir det friskt och svalt, på gränsen till kallt. Det susar i öronen och luften är tokfull av syre.
Man minns... ungdomen. Man känner samma känslor, man tänker samma tankar och man ser hela livet framför sig och man är lycklig.
Efter en stunds seans så är man tillbaka, man ser sig omkring, navigerar sig. Hittar sig själv i nuet som den fyrtioåriga sambon och fadern man är och man blir ännu lyckligare...

Detta händer mig allt oftare nuförtiden, dessa minnesstunder, vet inte vad det är eller varför, troligtvis någon sorts ålderssentimentalitet - jag vet bara att jag tycker om att ha dom då och då.

Till Sist...

... Dalens match borta mot Falun var bedräglig... bedövande... betänklig...

*

... såg jag daminnebandy på tv-n, sedan bytte jag kanal.

*

... undrar jag om folk och framförallt han själv, har en uns av aning om hur Wikegård var i båset?

*

... bedrövlig... beklämmande

*

... tänk om Little Big Planet hade funnits när jag var liten - då jag hade fortfarande varit liten!

*

... behövlig!

Må kanon!
//Lilla b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar