lördag 26 mars 2011

Se till att bli klara med era förbannade kvartsfinaler...

Bad på Lugnet hägrar.
Man sitter här och funderar över raka eller inte raka sig. Eller mustasch kanske, eller pipskägg eller...?
Det blev ju liksom 3-0 i matcher utan rakning så om jag ändrar något nu... ja, jag vet inte... man ska ju inte ändra ett vinnande koncept.

***

Men va fan!
Se till att bli klara med era förbannade kvartsfinaler nu så att man får spela någon gång - drygt att gå och vänta.
Det blir intressant att se vilka semifinaler det blir. För mig spelar det ingen roll - jag har personliga vendettor att ta i alla dom lagen det kan bli (vilka dessa vendettor är håller jag för mig själv så länge).

***

Några "att":

Att Pixbo skulle ta sig vidare var ganska klart. Dalen har dalat på slutet av serien.

Att Falun skulle gå en femronders mot AIK var också ganska klart och ett måste för en säsong som inte sett bra ut hela vägen - å andra sidan så har dom ju slagit klubbens poängrekord... och det var ju väldigt bra... verkligen!?
Ska bli intressant att se hur dom förvaltar detta smashläge.
Falun och AIK var i exakt samma situation förra året...
Falun förlorade då, Falun vinner i år!
En reflektion: domarna var tydligen bra i matchen sist - Falun vann ju.

Att Warberg skulle ha det tufft mot Linköping är helt klart överraskande. Men snacket redan innan serien om att Warberg inte skulle göra en "HV71" kan bli en självuppfyllande profetia.
Tror dock inte det.
Warberg tar sista matchen relativt enkelt.
Bagarn (Smedberg) känns inte lika överjäst i sina uttalanden längre - stressad, eller?
Det blir upp till bevis för coach Heda - vill man bli Årets tränare ska man kliva fram och visa vad man går för i dessa matcher i realtid och inte i någon blogg i eftertid...

***

Vet inte vad det är för något men jag har känt mig deprimerad i veckan som gått. För att vara dramatisk så skulle jag tippa på att det är en släng av posttraumatisk stressyndrom efter bataljerna mot Täby. Eller så är det bara tristess av att inte få spela...

***

Är det ett litet paradigmskifte i SSL på intågande?
Det är många lag nu som kallas "sjunkande skepp", "illusioner" och annat. Kan det vara så att pendeln börjar svänga åt ett helt annat håll?

Till sist...

... ser jag mig själv som en "Thåström-wannabee" och inte en "Lundell-wannabee" när jag står i båset. Och det, mina vänner, är en jävla skillnad!

Bob Dylan till P&B
*

... så kommer Bob Dylan till Peace & Love i Borlänge i sommar. Hur stort är inte det!? Nästan som om Gud själv skulle komma och dela ut posten här på min gata...

*

... förstår jag inte varför inte Kimmo Eskelinen ska få skriva exakt vad han tycker och tänker på sin blogg bara för att den går under "Svenska spel". Får liksom inte ihop det...

*

... " the answer, my friend, is blowing in the wind"

*


... men, vad är det jag upptäcker här? Spelas det ett slutspel i daminnebandy också? Kan det verkligen stämma? Spelar dom innebandy överhuvudtaget?

*

... eftersom Ni pratat om det på FB; Grattis Jeanette och Christian - trodde inte att du hade det i dig, Christian. Puff, Puff

I glädje
//Lilla b

1 kommentar:

  1. Bob Dylan!! nu djävlar börjar det hända saker...

    Skillnad mot MC Hammer och annat som stod på juniortapeten slutet -80 och början -90.


    /CopyCat

    SvaraRadera