lördag 27 mars 2010

Först: Bikten...Sedan: Hej Då!

Det är dags för mig att bikta mig ty jag har syndat...

Först: Tack AIK för en jävligt bra och rolig matchserie. Ni är värdiga vinnare! Lycka till!

Egentligen så borde den ha hetat "AIK Bloggen" den här bloggen.
Vi kan väl säga att den uppfördes i rent onda syften.
Syften som hade med matcherna att göra, som hade med att så små, små frön av ogräs lite här och där i den svart-gula gemenskapen.
Psykologisk krigsföring kan vi kalla det...typ.
Minsta lilla tanke åt den här bloggens håll från deras sida var en liten seger för mig och oss. Minsta lilla fokus riktat på det som skrevs här kunde betyda att det blev ett fokustapp från deras håll och det kunde göra skillnad på planen...om än så liten.

Ute på planen skulle våra spelare vara det bästa dom kunde, vilket dom också var i långa stunder!
Fokuset och irritationen skulle hamna på mig... det var mig dom skulle pratat om och inte hur dom skulle förinta Eric Björks skott.
Det var jag som skulle vara aset man ville åt... i mångt och mycket blev det nog så också.

Nu skulle nog ingen i AIK-lägret erkänna att så var fallet och det är omöjligt att veta om detta har gjort skillnad.
Men...
...vi skakade "RealAIK" till fem matcher.
Vi, lilla Falun, som har en svensk landslagsman, ett par på väg in kanske... dom med minst 7 st i det svenska landslaget plus en stab med en landslagscoach i spetsen.
Patrick Jansson fick besvara och fokusera på annat i media än det han skulle göra på planen.
Kranberg likaså.
Att jag dessutom fick Fischerström så fast på kroken att han till och med - mot sin vilja - började blogga, ser jag som en ren bonus.
"RealAIK" ska enligt mitt sätt att se det köra över oss i tre raka... det är inget snack om den saken. Tre matcher som skulle ha sett ut ungefär som den idag... dom har allt som krävs för att köra i 190km/h rätt in i SM-guldet. Det finns VM-guld, SM-guld och EC-guld i massor i truppen, det är ingen tvekan - det borde vara ett självspelande piano!
Men det har inte varit det...

Många har blivit upprörda och jag kan bara säga...det var inte personligt.
I krig och kärlek är allt förbjudet... och tillåtet.
Och vad fan spelar det för roll egentligen...? Det rördes upp lite i den alltför stillaliggande och bekväma ankdammen, det kan väl inte ha gjort nåt....? Fan släpp loss lite! Var inte en sån tant!

Det är dessutom bra att ha en blogg för att få ut en åsikt om till exempel domarens tendens att favorisera motståndarna i vissa situationer... att skapa ett visst tryck på dom.
På samma sätt som AIK försöker skapa tryck på olika saker med sina pressreleaser.

Det har även varit en viss befrielse att kunna få skriva av mig och få ge uttryck åt vissa känslor och tankar. En del inlägg har varit mer åt det personliga och sanningsenliga hållet.

För övrigt...
...tack till er som kom idag....jag fick ståpäls!

Nu loggar jag ut.
Bloggen har tjänat sitt syfte...så har även jag i denna innebandyvärld.
Nu ska jag bli en vanlig Svensson...en normal människa - innebandyfolk är inte normala, dom är onormala. Fortsätt så!
Hej Då!
Vi kanske syns där borta där molnen vänder sig om...

Over And Out!
//Brolle

4 kommentarer:

  1. Mästerligt Brolle!
    Manegen var krattad.. synd bara att många av mannarna underpresterade i sista matchen.

    SvaraRadera
  2. Tack Thomas Brottman. En vacker dag blir du invald i innebandyns Hall of Fame =)

    SvaraRadera
  3. Jag tackar och bockar för dina alster, du är en alldeles för bra skribent för att sluta blogga. Hade helst sett en fortsättning hoppas att det kommer....

    Hoppas att det går bra för dig oavsett vad du tar dig för. Hoppas att du fortsätter inom innebandyn i en eller annan form.

    SvaraRadera
  4. Tack för din tid inom sporten och lycka till vad du än gör i framtiden.
    Vi kommer inte att glömma ditt år här i Warberg!
    Hälsningar
    Jan Svensson,
    Sekretariatet i Warberg

    SvaraRadera