måndag 1 mars 2010

God keep our land glorious and free!


O Canada!
Our home and native land!
True patriot love in all thy sons command.
With glowing hearts we see thee rise,
The True North strong and free!
From far and wide,
O Canada, we stand on guard for thee.
God keep our land glorious and free!
O Canada, we stand on guard for thee.
O Canada, we stand on guard for thee.


Det här är en ren skandal!
Nu får ni fan skärpa till er...Axel Eriksson borde inte få betygsätta några fler matcher efter detta...han är uppenbarligen helt ute och cyklar och inte kvalificerad för att klara det uppdraget.

Matchen mot Pixbo blev ungefär som jag förväntade mig...i typ 52 minuter...vi fick spelet dit vi ville, deras avslut ungefär där vi ville och kunde gå på snabba, korta anfall med rejäla avslut.
Sedan, vid ställningen 7-3, känns det som att vi sätter oss på bussen och ska åka hem...vi slutar helt att spela och vi sjunker någon meter för långt hem, och tappar aggressiviteten och, vips, så står det 7-7.
Kul och starkt att vi kan samla ihop oss och ta tillbaka matchen...om än i sudden. Verkligen kul!

Tydligen finns det fler än vi som kan tappa en ledning...och ta tillbaka den.
Om man nu ska ha med en spelare från Helsingborg i landslaget...varför väljer man då Gullstrand? Varför väljer man inte Linus Nordgren för?

Jag undrar...jag undrar om Stieg Larsson visste något - det finns en karaktär i Milleniumserien som känns väldigt lik polischefen...äcklet!

Hm...hur ska jag göra nu?
Kan man bojkotta en innebandysändning som man själv är med i?

...visst blev det bra nu när jag erövrat vintern?

För övrigt...
...försöker jag hitta känslan igen. Den där känslan man fick när man var yngre och spelade någon gårdshockeymatch...känslan att det verkligen var matchernas match.
Man var i universums mitt, allt kretsade kring en och man var den stora stjärnan.
Just där och då var man ett med livet, man var i nuet och man andades rent syre och man levde livet fullt ut...
Det är nog den där matchen man letar efter resten av livet...det är nog det som är livet - att hitta den.
Men troligtvis ska den inte hittas igen.

På återseende!
//Brolle

1 kommentar:

  1. Tur för dig att jag inte var där och bevakade matchen och betygsatte, för det skulle jag ha varit...

    SvaraRadera