söndag 7 mars 2010

Run Shadowfax, show us the meaning of haste!

Blev förvånad idag.
Täby valde inte oss... Storvreta valde inte oss...
Blev väldigt förvånad men glad. Att få en sista holmgång med AIK innan man kliver åt sidan är en ynnest.
Till skillnad mot vad alla kanske tror så är Gnaget en önskemotståndare.
Har bra minnen...bra känslor.

Matchen idag (mot Tyresö) startas bra, mycket bra. Sedan går vi ner oss lite grand av olika orsaker. 6-0 efter typ 14 minuter är väl en orsak...
Ja, ja den går väl inte till historien som den bästa vi gjort, men jag fick en seger i min sista seriematch.

Tyresö kan få det svårt i ett kval... jag kan ha fel men jag såg inte någon ryggrad i laget, inte någon gammelek som stod upp i vått och torrt, det hela kändes spretigt.

"Experten" hade tydligen väldigt jobbigt med att jag gjorde rockader på alla positioner inför 3:e perioden...väldigt jobbigt verkar han ha haft det med detta.
Må så vara...
Vi vann sista perioden med 2-1 och flera av spelare fick bevisa för både mig och sig själva att dom kan spela under tvära kast och nya omgivningar... kan vara bra att ha under slutspel.

Däremot finns det en del spelare i laget som har saker att bevisa... antingen blir man en vinnare eller så blir man det inte... lagspelare eller inte... jaget eller laget... typ...
Mindre än en vecka kvar, sen smäller det - hoppa på tåget nu!
Eller som Gandalf den vite säger: "Run Shadowfax, show us the meaning of haste"...typ.
(LOTR)

Är en väldigt dålig tippare men gör ett försök med dom tre andra kvartarna (i min värld betyder det otur att tippa sina egna matcher):
  • Täby - Balrog 3-1 Täby har lärt sig läxan och är ute efter att skalpera dom så kallade Balrogerna...
  • Storvreta - Dalen 3-0 Dalen blir en mumsbit för Vreta. Umeåiterna har haft det fasligt svårt att vara vinnare när det har blivit "på riktigt". Och Dalen kan inte dra sig hemåt och ligga på rulle och det är säkert därför Vreta har valt dom...så att dom kan få spela sin gameplan fullt ut.
  • Warberg - Helsingborg 3-2 Här blir det jämt. Skåningarna har varit nära att greja Warberg förr men och det går inte i år heller. Johan Andersson blir tungan på vågen...
Jag skulle också vilja ha en hel medicinsk avdelning att tillgå så som AIK säger sig ha... undrar hur den ser ut? Är det ett stort jävla sjukhus, eller?

För övrigt...
...så lägger tv-kamerorna säkert på en tio kilo... helt övertygad om det!

På återseende!
//Brolle

2 kommentarer:

  1. Haha, ja du Brolle. Jag tänkte faktiskt på det... Jag sa till L, du B har minsann gått upp lite i vikt sedan han slutat att snusa.

    Men sen kom jag på att att man ser särkert lite större ut på tv. Särskilt i en widescreen:)

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Haha... riktigt kul om AIKs medicinska avdelning..... :-) ...

    Lycka till mot AIK.....


    / Johan Plyhm

    SvaraRadera