fredag 5 mars 2010

Listan, vädret och Kärleken

Hur i helvete kan det vara så vackert!?
Vädret alltså.
Hur är det möjligt?
Man blir kär, man blir blind, man blir fartblind, man blir snöblind.
Och takdropp...ååh, vad jag älskar takdropp!
Vafan! Ge mig en kanon, jag ska salutera solen! Jag ska sätta på mig mina örnvingar och flyga upp till solen så nära jag törs och sedan salutera 21 skott i Solens ära.

Jag minns det som igår. Vi gick och åt på restaurang Strykjärnet på söder i Stockholm. Fiskgryta, den gudomliga fiskgrytan... nästan lika gudomlig som hon men aldrig riktigt nära ändå.
Jag var nervös, nästan illamående.
Första dejten...
Var inte, och troligtvis inte är det heller, bra på det där. Att göra reklam, att sälja in sig själv.
Hon var något blyg...
Det var trevande i början... men i takt med sörplande soppskedar och ölskum på överläppar så öppnades samtalet upp... och till slut... det innerliga samtalet. Det som bar frukt till det vi blev... till det vi är.
Hon var så vacker...
...hon är vackrare nu. Hon är mamma till mina barn.
Jag är den lyckligaste!
21 skotts salut i mina barns mammas ära... jag älskar henne!

Ja, jag vet!
Jag kan upplevas som en tråkig skeptiker. Men jag kan inte ta orden i min mun. Inte förrän vi vunnit sista matchen. Vi är inte i slutspel ännu...
Jag vill av rent personliga skäl vinna denna match mot Tyresö. Det är min sista seriematch, i alla fall på ett tag och man vill avsluta snyggt.
Även om säsongen har gått trögt så tycker jag att det finns bra möjligheter till en fin avslutning.
Vinner vi på söndag hamnar vi på 38 poäng.
Det har varit en sjuk säsong, det är sjukt att det ska behövas typ 38 poäng för att gå till slutspel, det blir ett snitt på knappt 1,5 poäng per match.
För två år sedan räckte det med knappt 1,2 poäng per match för slutspel...
38... det är en poäng mindre än Faluns poängrekord.
Så med rätt perspektiv kanske man ska sansa sin kritik mot laget och säsongen... eller?

Det är bra spelare, det är bra människor... det är inte dom som ska skit för denna så kallade "dåliga" säsongen.
Det är jag som ska ha det...

Listan:
  1. Takdropp (ny) - äntligen är dropparna här. Jag älskar det!
  2. Ricki Hyvärinnen (5) - fler har hakat på mina funderingar kring tränares önskespelare nr 1
  3. Erik Björk (ny)- kommande storback som tagit enorma kliv i år. Glad att jag fick vara en del av den resan.
  4. Slutspel (ny) - är det inte därför man håller på? Är det inte själva kärnan
  5. MP (2) - alltid viktig. En del av mig som människa och idrottare
Ute från Listan: Andreé Pops, Marcus Hellner, Niklas Bäckström

Olistan:
  1. Naturkatastrofer - det räcker nu! Mitt hjärta klara inte mer smärta.
  2. Att gå och stämpla - vet att det är något man kan få räkna med i mitt yrke, speciellt på vintern...men...det suger lika väl!
  3. Betygsättningen på Magazinet - det är för dåligt! Känns som att vem som helst tas in för denna uppgift. Det handlar någonstans om trovärdighet... och respekt gentemot utövarna och läsarna.

För övrigt...
...undrar jag om jag ska försöka "köpa" hit läsare till min blogg som vissa mästerbloggare gör.
Är det det som är melodin?

På återseende!
//Brolle

2 kommentarer:

  1. -äkta, är ett ord som passar din blogg
    -angående melodin... en välputsad men ostämd flygel är väl inget att stå efter:)
    -starka/varma ord om kärleken, grattis till er båda
    -har åxå ett ärr

    SvaraRadera
  2. Jag har lite inside information om betygsättningen då jag själv har betygsatt några matcher för magazinet: ja, vem som helst får betygsätta matcherna:=) Den förhandsinformation jag fick när jag började (pratade med någon ansvarig på telefon) var att alla börjar matchen med en 2a, sen ska man utgå från det. Det ska i princip vara en Mika Kohonen-insats när han är som bäst(den ansvariges ord) för att få en femma. Så ligger det till...

    SvaraRadera