söndag 14 mars 2010

Warriors of the world

Söndagsmorgon... solen kramar snön samtidigt som den smyger in i mitt hem och lämnar spår - en solkatt här och där.
Kaffekoppen i handen, ungarna busar runt.
Kommer ihåg när jag själv var barn, evigheter sedan... hur jag älskade att ligga på ett parkettgolv i en solfläck och filosofera och känna hur värmen från solen omslöt mig... och hur man kunde känna skillnaden utanför solrutan...
Världen i ett nötskal - varmt eller kallt... våra livsöden bestämmer.

Lördag... rev upp en vägg här hemma.
Frustrerad?
Maybe...?!

Matchen i fredags hade många ansikten, vi började bra, sedan, tappade vi fokus och momentum under 5-4 och 5-3-spelet och 1:a perioden gled oss ur händerna.
En bit in i andra, så började vi spela med hjärta och smärta... och matchen blev jämnare, roligare och intensivare.
Behövs egentligen inte så många fler nycklar än dom i ett slutspel - hjärta och smärta!

"Warriors of the world" (en banderoll som AIK har uppsatt på sina matcher)... är det inte förmätet... är det inte barnsligt,töntigt...känns det inte lite väl...lite väl mycket, bara?
Känns det inte lite väl AIK?
Så åttiotal...liksom!
Eller?

Drygt 700 pers på matchen.
Dom får tycka vad dom vill, dom får ha vilka ursäkter som helst men vad dom än gör och säger så är det ett stort jävla faktum: det är för dåligt av en förening som tycker sig vara störst, bäst och vackrast.
En del AIK-anhängare (bloggare)är väldigt upptagna av andra lags publiksiffror men är väldigt tysta när ens egna lag inte drar...
Å andra sidan så är väl det vårat fel det med... vem vill komma och se bönderna från Falun?
Fast...
...är det inte hemmalaget man vill se?
Är det verkligen bortalagets stora uppgift här i världen... att dra publik åt hemmalagen?

För övrigt...
...vann rätt låt. Helt klart. Det fanns ingen tvekan.

På återseende!
//Brolle

2 kommentarer:

  1. Jag sitter precis och tittar på dotterns hund som gör precis så, ligger på en solfläck på parketten och njuter av värmen.

    Drygt 700 i publiken på en kvarsfinal, det är bara för dåligt. Vi får hoppas på ökat intresse under resten av matcherna. Jag kan knappt tåla mig tills det blir lördag så jag får gå och se slutspelsinnebandy live.

    SvaraRadera
  2. Torsk idag mot ett lag som inte ens har en "riktig" målvakt enligt dig haha

    23 insläppta på 3 matcher, fläktar gött i eran kassa akta er så inte er keeper är förkyld nu!

    Vilket skämt du är!

    SvaraRadera