måndag 22 mars 2010

Skandal = spel under protest

Får väl se...får väl hela domarnationen mot mig och alla domslut likaså...men det är ändå ingen skillnad från tidigare så jag har liksom inget att förlora.

Till att börja med: AIK vann rättvist sist i Solna, AIK hade vunnit hur än matchen hade artat sig...

...men...

...gick in till domarna efter matchen sist, har faktiskt aldrig gjort det förut. Men jag ville höra hur dom såg på matchen.
Jag var arg och besviken men lugn.
Dom tyckte att dom gjort en av sina bättre insatser.
Hur kan nästan en timmes utvisningar vara en av sina bättre insatser?
Är det i antal minuter domarna och dessa domarobservatörer betygsätter sina prestationer.
I min värld måste det handla mer om antal ickeminuter.

Jag sa vidare att jag ville byta domare, att förtroendet var skadat...att det var det som var själva kärnpunkten just då - dom verkar ha tappat allt förtroende för oss och vi för dom...att vi inte kan gå in i match 4 under dessa premisser, att jag inte tycker om vart den här serien är på väg någonstans, att det hela tiden har eskalerat...och att det känns som att dom har tappat denna matchserie.
...tycker även att AIK har visat på bristande förtroende gentemot dessa herrar.

Det är ingen stor sak egentligen, att behöva byta domare.
Men nu har det blivit någon sorts prestige från domarhåll och annat löst folk i det här. Man ska liksom knäppa oss utövare på näsan med att det har varit dom bästa domarinsatserna dom skådat...gnida in det i ansiktet på oss...typ!
Fast å andra sidan så är jag nog väldigt projicerande just nu?!
(Källhänvisning tack, när man "klipper och klistrar")

Jag påminner: nästan en hel timmes utvisningsminuter. Hur kan det vara det bästa man sett i domarväg?
Det liknar mer och mer rättssystemet i USA. Det är inte att förebygga som är det viktiga utan det är straffets längd - antal år man sätter på en brottsperson. Eller...antal minuter man sätter på en match.

...det handlar om prestation, inte person...Sven och Glen tillhör toppen, absolut...!

Igår, söndag, satt jag och planerade lite löst träningen vi skulle ha någon timme senare. Då får jag via telefonen reda på att en domarobservatör (av alla förbannade människor!) har ändrat Andreas Johanssons matchstraff 1 till matchstraff  3 och att utredning pågår.
Jag började må illa...
Ska tydligen gå rekordsnabbt att fatta ett beslut...komiskt va...rekordsnabbt?

Vart tog detta fina och grymma förtroendet och omdömet som observatören hade för domarparet vägen?
Kan man göra så? Kan man gå in och peta i en redan lagd bestraffning? Ska då varenda utvisning och vartenda frislag eftergranskas?
Jag fick en tråkig tanke och känsla av att det måste ha varit det här som Ara Abrahamian kände.
Jag vet ännu inte (ca 9 timmar innan match) vilket lag jag kan använda...är det ok? Är det rättvisa förutsättningar?
Det luktar illa...jävligt illa!
Det luktar internationella brottarförbundet...!

Jag spelar denna match under protest!

För övrigt...
...har JAG tydligen kapitulerat!? Hade gärna fortsatt...men det var ju en väldigt låg nivå att vara på som tränare.
Troligen vill Aftonbladet ha rubriker...
...än är inte bloggen nerlagd.
Jag slutade snusa i augusti!
Vad är det för jävla research? Skärpning!

På återseende!
//Brolle

7 kommentarer:

  1. Hej Brolle, lycka till ikväll, och släng ingen snus på domarna och inga projiceringar...
    Min källanvisning var ju att jag skrev i kursiv stil, med det menas att det är citat, så du får va med i matchen, annars är du inte snabb nog....capello

    SvaraRadera
  2. det var inte kursivt när jag läste...och jag trodde att källan ska anvisas...
    //Brolle

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Brolle, men ibland använder jag mig av kursiv stil för det är uppenbart ändå utan källanvisning, och denna källa var mer fakta, än ett tyckande av någon...men jag har ändrat, vågar inget annat, annars kanske du slänger snus på mig... :-) Kör hårt ikväll, Warriors of Wasa...

    SvaraRadera
  4. Av någon anledning känner jag lite med dig, jag har alltid tyckt att AIK har fått med sig domsluten.

    En sån som Kranberg har kunnat komma undan med vad som helst, alltid höga armbågar som ska fladdra som väderkvarna, när han sedan har brutit näsbenet på någon är han helt oförstående, och klarar sig givetvis undan fortsatta straff, usch.
    http://www.allinfo.se/nyheter/index.asp?i=5408

    Därför känns det skönt (utan att ha sett matcherna) att ni tar kampen med Kranberg.

    SvaraRadera
  5. Jag blir mest arg över att det är någon som ska granska domarna (och i den rollen) som anmäler. Hade det varit AIK eller någon privat hade det varit mer begripligt. Men inte nu. Jag menar dessa domarkontrollanter sitter ju på rätt många matcher och mig veterligt har de aldirg klivit in i handlingen, inte förrän AIK drabbas...AIK och fördelar IGEN - trött blir man. Tvinga fram en femte nu Brottman - du är kung! Vill för sakens skull tillägga att jag INTE uppskattar Nisses tilltag eller uttalanden - straffas bör han och straffades gjorde han!

    SvaraRadera
  6. håller med dig patrik. Nisse ska straffas och har straffats...räcker så

    SvaraRadera
  7. Grattis Brolle! Kungligt toppat efter halva tredje!!

    /StorRolle

    SvaraRadera