tisdag 23 mars 2010

Han är en vän till mig

2-2 i matcher...känns bra, förbannat bra!
2100kr i veterinärräkning...känns bra, underbart bra! (kan ju faktiskt ha hittat felet)
2300st i publik...känns bra, sjukt bra!

Men herre min jä... vilken stämning det var under matchen...det var så att man fortfarande har en viss tinitus i öronen.
Tänk att kunna få gå in och spela under en sådan stämning - hur underbart det måste vara, hur underbart det är!

Matchen var upp och ner...jag tycker ändå att vi höll ihop det ganska bra ända in i mål. Många har börjat kliva in i slutspelskostymerna. Väldigt roligt att se!
Rehn var magisk under straffarna!

Domarna, framförallt, klädde på sig kostymerna. Jävligt strongt att ta tillbaka matchserien igen. Kan tänka mig att det är något av det svåraste man som domare kan göra...ta tillbaka en förlorad serie. Cred!

Jag vet inte... men jag tycker fortfarande att det känns obehagligt att en domarobservatör (vilken människa som helst för övrigt) kan gå in och peta, gegga och bestämma i redan, av utsedda domare, dömda straff.
Mig veterligen går det inte att ändra en redan dömd förseelse i någon annan idrott...kan ha fel men har för mig att det är så.
Hade förstått om Nisses (i det här fallet) dumhet hade missats av domarna.
Men nu gjordes inte det och då måste straffet accepteras...domaren har dömt...typ!
Rent teoretiskt ska det i sådant fall gå att gå igenom varenda M1 flera år tillbaka och...eller... varför inte kolla upp alla mål som gjorts.

Det är...minst sagt..."tantvarning" på en dels åsikter i detta ämne (och andra ämnen med)...vi har förstått att man håller ett visst lag varmt om hjärtat...jag lovar... och vi lider med dig!

Skall bli väldigt intressant att se hur det blir med tv-golvet...om alla råder under samma avtal och visioner.

Även om jag inte vet exakt vad som hänt...och jag inte står bakom, eller accepterar, det tilltag han påstås ha gjort...eller vissa konstiga uppträdanden han har haft för sig under matcherna...så känner jag en väldig sympati för Alex Egebrandt.
Han är en människa med fel och brister som alla vi andra.
Han är en vän till mig i det civila...det känns inget kul alls.

För övrigt...
...var jag med äldsta dottern i skolan idag. Vilken nostalgi...man längtar tillbaka, till den tiden...då skolan var det roligaste som fanns...

På återseende!
//Brolle

3 kommentarer:

  1. Tragiskt att det blev som det blev för Egebrandt. Men hjärnsläpp är han väl lite känd för. Kommer ihåg incidenten mot Warberg..... Riktigt kul med supporterbuss på fredag! Kämpa nu.

    SvaraRadera
  2. Är inte särskilt intresserad av innebandy. Har t o m direkta aversioner mot sportens märkliga regelbok. Men f-n Brottman, att läsa den här bloggen gör ju att jag hoppas att ni går vidare så jag kan få åka på match i FK-arena. Efter Bergenströms nedlagda blogg i FK blir ju denna jag absolut kommer att följa...
    Keep up the good work!
    Och framför allt, krossa gnagarna på fredag!!!

    SvaraRadera
  3. Anonym:
    Jag förstår, och har sett, att vissa saker Mr Egebrandt har gjort på planen är regelvidriga. Jag har däremot svårt för denna jakt på människan Alex...den blir för läskig att se på.

    Brasken: Blir oerhört glad att få denna kommentar av dig. Den värmer. Tänk på att innebandyn i denna form den har idag föddes i början på 80-talet. Vissa barnsjukdomar kan uppenbara sig...

    SvaraRadera