onsdag 31 mars 2010

En parentes: Hallstensson tackade inte

En parentes.
Det kan tyckas. Men jag har förstått av mail och annat att människor har blivit besvikna över min tanke att lägga ner.
Jag lovar inget, löften är bara till för ens barn och kärasten...men jag ska försöka hålla liv i dessa texter.

Jag blev förbannad häromdagen.
Täby mötte AIK.. Täby var bleka, Täby var små. Mot AIK måste man intala sig att man är stor. AIK är grymma när dom får växa och blåsa upp sig. AIK måste strypas på energi så fort som möjligt.
Jag kände; - Fan! Det där kunde vi gjort bättre! Den där chansen kunde väl vi fått.
Man kan naturligtvis vända på det och klappa sig på bröstet och känna att man trotsallt gjorde något bra. Men jag har svårt för det där.
Täby! Skärpning, för fan! Det var pinsamt att se! Det var för bekvämt.

AIK däremot... verkligen starka och effektiva. Har tyckt att AIK överarbetar mycket av sitt spel långa stunder, att det ibland blir lite väl mycket söka in bollar i slottet. För lite direkt spel och direktavslut...att man hela tiden ska bygga upp sina spel - det kan bli väldigt segt emellanåt. Men mot Täby visade man att man bemästrar det "långa spelet" också och fick därmed ett snabbt spel med bra direktavslut.
Kim är verkligen magisk.
KJ är en bra motor och Djurling sköter det viktiga "tysta spelet".
Min vän Patrick Jansson klev fram i ett viktigt skede i andra perioden...
Annars var det en lagseger för AIK i en match som inte stank semifinal...tyvärr.

En annan parentes: Efter den femte avgörande matchen mot AIK skulle jag gå över och tacka Hallstensson för en god serie. Jag hade inte sett att han försvunnit. Något förvånad tackade jag bara Emil och Lemker och gick in mot omklädningsrummet samtidigt som jag svor över hur dryg Ulf är som inte ens kan tacka, över vilket svin han är...
Sorry, Ulf, jag hade inte en aning. Hoppas på ett gott kurerande!

Vägen ligger öppen för en reprisfinal... Ska mycket till att något annat sker.

Just idag smakar mitt kaffe som att det är en professionells händer som bryggt det...gott, märkligt men grymt gott.

Funderar över framtiden. Hoppas att jag kan spela lite plast men jag har fått innebandyknän... dom värker konstant och när jag ska gå och lägga mig så kryper det, som växtvärk.
I alla fall så skulle jag vilja spela lite...vi får se.

Undrar om man ska gå på SM-festen i år... om man vågar.
"Viktiga" personer här på nätet har ju tagit illa vid sig... man blir rädd och fundersam över hur någon kan hålla en sådan häxjakt och gå på oskyldiga... speciellt som mamma?!
(ny uppdatering:)
Skönt! Nu har vi pratats. Fått reda på en hel del.... Sorry att det blev som det blev - vi börjar om från noll typ... Ok? En öppen dialog... kan vara på sin plats... mest från min sida...
Vi ses kanske på festen...

I övrigt...
...såg jag en väldigt otränad Jihde i söndags. Han gjorde inte bort sig, absolut inte. Men tyvärr så såg vissa ingripanden lite väl gubbaktiga ut...
Vet inte hur jag ska ställa mig till det.
Äh, jag behöver inte tycka ett skit om det...

På återseende!
//Brottman

3 kommentarer:

  1. Bra texter, hoppas du fortsätter och skriver.
    Men, nu var jag lite hypokondrisk. Har lirat plast sen första delen av 80talet och nu när det är få sekunder kvar till 40strecket så har man ju självklart lite ont i knäna då och då.
    Finns det något som kallas "innebandyknän" och vad är det i så fall?

    SvaraRadera
  2. Nä...jag tror inte att det finns en sådan prognos bland doktorer...fast...vad vet dom? Hopparknä finns, så varför inte.
    Men det är en helt egen prognos...då jag är kungen över folket: hypokondrierna...så är det en helt legitim åkomma
    Tack.
    Må gott

    SvaraRadera
  3. Du är välkommen att ta plats i vårat korplag nästa säsong! Är väl en perfekt sysselsättning om inte annat! Inga träningar, inga bortamatcher utan bara det roliga, matcher 2 ggr i veckan! Kan det bli bättre ;)

    SvaraRadera