onsdag 10 mars 2010

Oredigerat...

Idag är en bra dag, idag är en vacker dag.
Demonerna är bortjagade...
Idag vann jag kriget...
Idag är jag "The Champ"
Idag är en underbar dag!


Fokus... fan!
Jag måste hitta fokus. Känns som att det är alldeles för mycket spret, måste välja väg... bestämma mig och följa det.
Det är strid... det värker, texten värker...
Motstånd?! Varför detta motstånd för?
Kom igen nu för fan!Har jag blivit pretentiös?
Kan jag inte skriva det enkla, det vardagliga längre?


Är det inte fantastiskt 1:
Vi är bäst i världen i innebandy (Finland får tycka vad dom vill om det).
Men i Sverige är inte det fint nog. Jag saknar den amerikanska mentaliteten... den där dom helt enkelt skiter i vad resten av världen tycker - dom är bäst och, typ, amerikansk fotboll är världens bästa och största och vackraste sport!Det är det jag menar med att undra hur det hade sett ut om jänkarna hade uppfunnit innebandyn och varit världsledande... då hade nog inte dom 40-talistiska journalisterna - som helt enkelt styr hela idrottsetablissemanget - dissat den som dom gör idag...


Är det inte fantastiskt 2:
Att man kan få en match flyttad på grund av att 2 (!?) spelare inte får ledigt från sina respektive arbeten...


Det är när man får lite ord, vackra ord, per mail från gamla vänner, som man förstår att dåtiden var en fantastisk tid.


Jihad Jane? Funderar... är det på låtsas eller på riktigt? Det måste vara på låtsas, va?


Äh, fan, jag får återkomma under dagen/kvällen. Hjärnan och texten är osams!


På återseende!
//Brolle

1 kommentar:

  1. Tjena Brolle! Började läsa din blogg nu och kunde inte sluta förens det första inlägget dök upp på skärmen, Underbar blogg. Nu när du ska varva ner så kanske en förening som Envikens IF Vore nåt för dig? Ha det gött. EIF

    SvaraRadera