fredag 26 mars 2010

Just idag är jag starkt...

"Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida
Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer"
(Kent Gustavsson. 
Finns på Spotify-länken till vänster för er med just Spotify)

En Djurgårdare använder en Bajenlåt som tagglåt inför en avgörande kvartsfinalmatch mot Gnaget?
Kan det fungera?
Ja, varför inte... man måste liksom tänka utanför ramarna ibland.

Åh, Gud vad jag vill spela ikväll...!
Har under denna matchserie känt en väldigt stark lust att få vara med ute på planen, starkare än normalt - kanske därför jag har börjat blogga... för att få känna lite matchpuls... typ.
Äh, fan vad patetisk jag är!
Men...
...tänk att få vicka lite på axlarna, vänster-höger och känna hur Fischerström försvinner ut i pereferin med en flämtning, se hur ytorna öppnar sig, känna hur benen bär och svarar på varenda nervkittling... och känna att omgivningen liksom rör sig i slow-motion... känna hur klubban och bollen bara är en förlängning av ens egna kropp... känna att när man tittar upp mot AIK-målet så ser man bara hål, nätmaskor och luckor, hur liten målvakten ser ut att vara, hur liten han verkligen är och hur enkelt det är att göra mål - som en straff mot tomt mål, ungefär, och känna hur enkelt det egentligen är att spela innebandy...
Men så är det naturligtvis inte... tiden är förbi och även om jag i vissa orealistiska och surrealistiska stunder för mig själv anser det inte är alltför långt bort för att kunna gå in i en SSL-match så får jag den i fejset varje morgon när jag ska knyta skorna... det har blivit mödosamt...att knyta mina egna skor!?
Ja...jag är patetisk!
Väx upp för fan!
Jag är på alltför låg nivå, det passar sig fan inte!
Skärp mig nu!
Det är, i alla fall, verkligen få förunnat att uppleva dessa matcher, dessa allt eller inget matcher.

Det är inte 100% klart ännu, har inte fått tillbaka labbproverna. Men eftersom Kangas är en helt ny hund nu efter fyra dagars hård medecinering så tror jag att vi äntligen har hittat felet.
Hans imunförsvar har troligtvis vänt sig mot honom själv...det måste ha gjort fruktansvärt ont!

Det måste vara jobbigt för Emil Persson nu... med avstängningar och sånt, menar jag. Tanken är fin och vacker... dock.

Hade mycket hellre spelat en avgörande kvartsfinalmatch mot AIK med Alex Egebrandt på planen...

För övrigt...
...fyra bussar... det är för fan inte klokt! Man blir varm, liksom!

På återseende!
//Brolle

5 kommentarer:

  1. Jag ser måsarnas flykt, jag ser solglittrets dans, jag ser framåt mot härliga tider. Jag ser kvinnornas steg, jag ser ögonens glans, jag har tron på mig på min sida...

    SvaraRadera
  2. Vi ser hur solen ........
    Warriors of the world minsann! trevlig sommar. tappa inte bort baskern!

    SvaraRadera
  3. Ikväll tog tyvärr sagan slut! Ni gjorde en kvartsfinalserie över förväntan, ni är hjältar som står upp i fem matcher! Tack Thomas för allt du gjort för IBF Falun, till den klubb det är idag. Förstår ditt beslut att avsluta här, ta hand om din familj nu, det är nog dags:) Hoppas du kommer tillbaka en dag!

    SvaraRadera
  4. Jag har haft samma problem som din hund. Att immunförsvaret vände sig emot mig efter en matförgiftning. En kul och bra matchserie synd ni inte räckte ända fram. Men ni vek aldrig ner er så det är snart en ny säsong.

    JE

    SvaraRadera
  5. Tack för underhållningen och bra jobbat!
    Ha en riktigt bra helg med familjen /capello

    SvaraRadera