fredag 12 mars 2010

Eskelinen - en överskattad och dryg jävel

Morgonen kunde ha börjat bättre.
Lillasyster ville inte vara på dagis. Hon försökte med allt och till sist tog hon till dödsstöten.
Med stora dyngsura Bambiögon tittar hon på mig och stakar fram mellan hulkningarna.
- "Pappa, jag vill ha dig...".
Det gör ont att lämna sin dotter i det tillståndet.
Det känns som att världen gungar och man sitter i bilen och sväljer klumparna i bröstet så att man till sist måste rapa för all luft man tryckt ner i magen.
Där och då är man solklart världens sämsta pappa...och hon står vid grinden och sträcker ut armarna mot bilen...tårarna har bildat små floder på hennes kinder.
Och ansträngningen som det krävs för att sätta nyckeln i tändlåset och vrida om och köra därifrån skulle kunna vinna minst 28 hela kvartsfinalserier på egen hand.

Jag känner honom inte, har väl tackat honom för någon match nån gång.
Har tyckt att han varit en dryg jävel som inte spelat ut hela sin potential...och som skrev en tråkig och opersonlig och medelsvensson-blogg.
Tyckt det varit en spelare som har varit ful i ryggen och som inte stått upp som en man...och som ibland haft lite tur med sina skott - lite väl mycket tur och lite väl ofta, för att denna tes skulle hålla när jag tittat mig själv i spegeln.
Har aldrig riktigt kunna erkänna hans storhet, inför mig själv.
Tyckte att han sprang fult, höll klubban mesigt, och spelade ett alibispel i försvaret.
Blev förbannad på honom i VM - tyckte att han svek sitt land... sina färger.
Överhuvudtaget har jag alltid försökt intala mig själv att han är en överreklammerad, överhypad, överdriven och grymt överskattad spelare... och att det är hans medspelare som gjort honom "bra".
Vad fel jag har haft!
Vilken lögnare jag har varit!
Jag ber härmed Kimmo Eskelinen om offentlig ursäkt för dessa, helt klart, idiotiska tankar.
Det skall aldrig hända igen, jag lovar.
Just idag är du Kung!

Coolt! Jävligt coolt, Mora! Grattis, njut, bara njut - då blir ni livsfarliga!

För övrigt...
...ska det bli väldigt roligt att åka buss tillsammans med damlaget... väldigt kul... verkligen!

På återseende!
//Brolle

1 kommentar:

  1. pronto brolle, här får du en kommentar på din blogg och om herr eskelinen och matcherna....
    kika på mitt blogginlägg....http://ehuscoaching.com/blog/?p=2873
    lycka till i slutspelet och var som capello, var inte rädd för att förlora... ciao

    SvaraRadera